Író leszek? Meglehet. Jelenleg olvasó vagyok.

Vettem egy könyvet. Kezdő íróknak készült tankönyv. Képek nincsenek benne, viszont izgalmas feladatok annál inkább. Azért készítem ezt a blogot, hogy a feladatok megoldása - az én megoldásaim - olvashatóak legyenek. Hiszen olvasók nélkül író sem lehetek. Pedig szeretnék az lenni.

Író leszek! - Feladatok

Pillanatpróza

Nagy lecke következik. Egy pillanatra, mely már egy hete tart, megtorpantam. Ötletelni kellene. Leírni tíz olyan ötletet, amelyből akár egy izgalmas történet is születhet. Ez a feladat és én nem olvastam tovább a könyvet, pedig az azt követő sorokban ott a segítség, melyért folyamatosan kiáltok.

 

Tekints íróként a világra! Fogj egy füzetet és jegyezz fel mindent, ami épp eszedbe jut! Mindegy, hogy kicsiny apróság vagy valami monumentális őrület. Mindent. Ugyanis képtelenség emlékezni később mindenre. Pénteken mondtam valamit a barátnőmnek, amire azt mondta, hogy erről kellene írnom. A baj az, hogy elfelejtettem mi volt az a mondat... ha lett volna egy apró füzetem... Holnap beszerzek egyet. Egy egészen kicsit, ami befér a retikülömbe.

 

A fejezet leghasznosabb tanulsága számomra, hogy olyan történetet kell írni, ami egy vadidegent is érdekel. És ezt az idegent egyáltalán nem érdeklem én, vagy az én életem vagy megfigyeléseim - csak a történet. Egy remekül megfogalmazott, szórakoztató, elgondolkoztató történet.

 

A következő napokban ezen fogok dolgozni és megpróbálok íróként tekinteni a világunkra - és észrevenni a mindenütt heverő ötleteket.

 

Kiegészítés: Megvettem a füzetet és innentől része a retikülömnek.

Címkék: kezdő írók kézikönyve; írói ötlet; amatőr írás;

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bewriter.blog.hu/api/trackback/id/tr53168403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása