Író leszek? Meglehet. Jelenleg olvasó vagyok.

Vettem egy könyvet. Kezdő íróknak készült tankönyv. Képek nincsenek benne, viszont izgalmas feladatok annál inkább. Azért készítem ezt a blogot, hogy a feladatok megoldása - az én megoldásaim - olvashatóak legyenek. Hiszen olvasók nélkül író sem lehetek. Pedig szeretnék az lenni.

Író leszek! - Feladatok

Pillanatpróza

"Minden, ami egy jó novellához és regényhez kell".

 

Akkor bizony nekem is ez kell! S ezzel megvettem. Napokig kerestem, majd egy kis - mondhatni plázában eldugott - könyvesboltban leporolták nekem. Már a lapjai is megsárgultak, annyit várt rám, hogy megtaláljam. Pedig nem is olyan régi... a tavalyi évben nyomták - tankönyv papírra. Igazi tankönyvszag. Sehol egy színes kép, csak az alig fénylő borító, mindenütt szöveg és... feladat!

 

Egyszer azt olvastam egy horoszkópban, hogy az ikrek jegyűek mindig a könyv végét olvassák el először. Elszégyelltem magam. Mint akit csintalanságon kaptak a szülei. Így van. Mindig a könyv végével kezdem. Csak öt sort. Akkor is, ha nem értem. Csak az utolsó mondatot... alkudozom állandóan - magammal.

 

Ez a könyv megváltás. Itt ugyanis a végén van az első olvasnivaló! Raymond Carver Katedrális című novellája. Az első lap alján már figyelmeztet az író, hogy többször is hivatkozik ezekre az oldalakra. Végre! Legálisan beleélhetem magam az utolsó mondatokba, majd elkezdhetem megtanulni ezt a remek mesterséget. Hiszem, hogy az írás az. S akinek a kitartás adott és hajlandó energiát fektetni a tanulásba, az sok hasznos dolgot megtanulhat. A többi pedig? Tehetség. Vagy csak szerencse. Bízom a szerencsémben. Mint mindig.

Címkék: amatőr írás kezdő írók kézikönyve;

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bewriter.blog.hu/api/trackback/id/tr803149439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elcsé 2011.08.12. 19:06:36

A rák jegyűek közt is van hajlam arra, hogy beleolvassanak könyvekbe, tehát a horoszkóp itt is tévedett. Általában az érdekelt, hogy egy adott szereplő neve feltűnik-e később is, meg persze a vége.
Pl. a Harry Potter utolsó kötetét egyből a végén kezdtem. De ki nem???

Be writer! 2011.08.12. 19:37:48

@elcsé: Ezek az újsághoroszkópok már csak ilyenek ;)

LtGlove 2011.08.12. 19:41:59

Roppant kíváncsi vagyok :)

Be writer! 2011.08.12. 19:43:55

@LtGlove: Én is... mi lesz ebből :)
süti beállítások módosítása