Író leszek? Meglehet. Jelenleg olvasó vagyok.

Vettem egy könyvet. Kezdő íróknak készült tankönyv. Képek nincsenek benne, viszont izgalmas feladatok annál inkább. Azért készítem ezt a blogot, hogy a feladatok megoldása - az én megoldásaim - olvashatóak legyenek. Hiszen olvasók nélkül író sem lehetek. Pedig szeretnék az lenni.

Író leszek! - Feladatok

Pillanatpróza

Ma a műfajokról olvastam. Határozottan a novella tetszik nekem, de még inkább a pillanatpróza - leginkább a frappáns rövidsége (1-2 oldal) terjedelme miatt.

 

Pillanatpróza. Jól hangzik. Ilyeneket kellene írnom.

 

Természetesen a könyv végén lévő írást (Raymond Carver: "Katedrális") elolvastam és nagyon jónak találom. Kíváncsi leszek milyen összefüggésben találkozom ezzel a (tan)könyvben.

"Válassza ki kedvenc prózai művét. Fogalmazza meg egyetlen mondatban, miért okoz szerez örömet (a könyvben rosszul van... bánatot okozunk és örömet szerzünk) az olvasása. Sorolja fel a szöveg azon tulajdonságait, melyek révén a szerző elérte ezt a hatást. Nincs szükség szóvirágokra (...) itt egyszerűen a varázslat forrását igyekszik megragadni"

 

(Nehéz feladat, hiszen annyi nagy kedvenc regényem van! )


Robert Merle: Malevil

Izgalmas, nagyszerű szereplők és kapcsolatok.

Könnyen olvasható, részletes leírások, párbeszédek.

 

Ennyi. Mára. Ha eszembe jut még valami, akkor kiegészítem.

 

 

 

Címkék: pillanatpróza;

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bewriter.blog.hu/api/trackback/id/tr563156029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása